Judgement
Draws up appropriate research and sub-questions, Applies methods within the appropriate research strategies correctly, with taking care for validity and reliability & Reports own work methodically and substantively with the research cycle.
Onderzoeksvragen
In het begin van mijn stage, was het belangrijk dat ik een goed beeld kreeg van MindLabs en haar technieken. Om deze reden heb ik hier veel onderzoek naar gedaan.
Op de pagina: Onderzoeksvragen, is een overzicht te vinden van de meeste onderzoeksvragen die ik had opgesteld, met daarbij uitleg hoe ik het heb aangepakt of verwijzingen naar documenten waar ik dit heb uitgewerkt.
Research Cycle
Verder heb ik voor mijn gevoel mooi gewerkt volgens de research cycle. In het plaatje hieronder, staat een research cycle dat in het algemeen handig is om te gebruiken bij het maken van serious games.

Allereerst heb ik gesprekken gehad met Bart en Petra van MindLabs over de project context. Daarna ben ik lang bezig geweest met het analyseren van MindLabs en haar technieken.
Vervolgens heb ik designs gemaakt in de vorm van een gameplan en game design document. Dan kwam het moment om de van tevoren besproken functionaliteiten te maken en implementeren in de game.
Tot slot hadden we weer gesprekken met Petra, Bart en later ook Wim om te bespreken wat we hadden toegevoegd.
De besproken zaken heb ik dan weer geanalyseerd en gebaseerd daarop aanpassingen gemaakt aan het design en zo blijft de cirkel uiteraard rond gaan.
Het fijne aan deze manier van werken is dat ik steeds nieuwe ideeën kon bedenken en ik al het gemaakte werk steeds kon laten zien. Hierdoor hoefde ik niet alles perfect van tevoren te plannen, maar kon ik ook nog genoeg dingen aanpassen.
Een goed voorbeeld hiervan is de Automated Newsroom. Deze was in eerste instantie gepland om op een prikbord te hangen met kranten, maar is uiteindelijk veranderd naar een digitale krant, omdat dit beter paste bij het gebouw. (zie Mijn Aandeel, hoofdstuk: Automated Newsroom & Challenges voor meer informatie over dit onderwerp).