Proces

Werkproces en verloop van de stage per week

Op deze pagina wordt bijgehouden hoe het werkproces en het verloop van de stage gaan. Hier staat een kort stukje tekst van iedere week en door op de knoppen te klikken, ga je naar een uitgebreider verhaal van wat ik de betreffende week allemaal heb gedaan. 


Week 1:

Het begin van deze week ben ik bezig geweest met de documenten afmaken die voor school nodig zijn zoals een trainee agreement en het project proposal. Tegelijkertijd ben ik na gaan denken over de mogelijkheden binnen de opdracht.


Week 2

Deze week ben ik voor het eerst langs geweest op de locatie van het bedrijf. Hier heb ik gesproken met Bart en Petra (waar ik tot nu toe altijd online mee heb gepraat). Verder zijn we voorgesteld aan Wim van der Maas (programmamanager van ROC Tilburg) en een groep docenten van het ROC die de technieken van MindLabs willen implementeren in het onderwijs. 


Week 3

Deze week heb ik opnieuw meer informatie gehad over wat MindLabs allemaal gedaan heeft en wat handig is om in de game te verwerken. Ik heb nu het gevoel dat we genoeg weten om het gameplan definitief af te maken en vervolgens een prototype te maken. 


Week 4

Deze week heb ik eindelijk een 3D model meegekregen van Ector Hoogstad van het nieuwe gebouw van MindLabs. Ik kreeg het model niet geopend, omdat het gewoon te groot was om te handelen. Gelukkig is het Remco wel gelukt, dus hij kan het nu in kleinere stukken verdelen zodat het wat dragelijker wordt.


Week 5

Het begin van deze week hadden we eindelijk de company visit. Nadat bepaalde dingen waren besproken, hebben we nog ruim een uur een erg nuttig gesprek gehad met Petra. Hierin hebben we een verdeling gemaakt van welke projecten wel en niet handig zijn om te verwerken in de game.


Week 6

Het begin van deze week ben ik bezig geweest met het maken van hologrammen met behulp van Shadergraph. Hologrammen zijn onderdeel van het project "Vibe" waar professor Max Louwerse de leiding van heeft gehad. Vandaar dat ik het al heb gemaakt zodat ik het aan hem kan laten zien bij ons gesprek in week 8.


Week 7

Het begin van deze week heb ik samen met Remco overlegd op welke manier we bepaalde projecten willen laten zien in de game. Dit hebben we in een document genoteerd. Vervolgens heb ik gekeken of ik iets kan maken in Unity wat we sowieso nodig gaan hebben. Ik bedacht me dat het wel handig zou zijn om een systeem te hebben waarbij je een tv hebt hangen die een video afspeelt en zodra je dichtbij genoeg bent, een optie heeft om de video fullscreen te bekijken. 


Week 8

Het begin van deze week heb ik eindelijk het gesprek gehad met Max Louwerse. Dit gesprek verliep iets anders dan verwacht, maar hij had wel nuttige dingen te vertellen waar we van andere medewerkers van MindLabs nog niet veel van hadden gehoord.


Week 9

Het begin van de week ben ik begonnen met het werken aan de Automated Newsroom. Wanneer de speler opdrachten heeft voltooid moet hier een artikel komen te hangen met de prestaties van de speler.  


Week 10

Het eerste wat ik deze week heb gedaan is het afmaken van het "Defuse the Bomb" spel. Dit houdt in dat je nu een volgorde hebt waarin je de draden moet doorknippen. Als je de verkeerde draad doorknipt, ontploft de bom. Ook wanneer de timer op 0 springt, explodeert de bom.  


Week 11

Nu we een aantal opdrachten klaar hebben, leek het me een goed moment om verder te gaan met de Automated Newsroom. Elke class waar een challenge mee verbonden is, inherit van de Challenge class. Vervolgens wordt er een ChallengeCompleted() method aangeroepen op de plek waar de challenge voltooid zou zijn. 


Week 12

De focus van deze week ligt op het verbeteren van dingen die ik al heb gemaakt + het afmaken van de automated newsroom. Aangezien performance belangrijk is met zo'n ontzettend groot gebouw, heb ik dingen aangepast zodat het allemaal beter te hendelen is voor de gemiddelde laptop.  


Week 13

Week 13 is een typische week geweest waarin ik veel kleine dingen heb verbeterd en van het ene onderwerp naar het andere onderwerp ben gesprongen waarnaar ik achteraf dacht: Wat heb ik nou voor in mijn portfolio? 


Week 14

Het begin van deze week had ik een gesprek ingepland met Petra en Wim van der Maas (andere medewerker MindLabs). Wij hebben Wim het begin van de stage gesproken, maar hij heeft daarna niks meer gezien van de game, dus wilde hij een keer erbij zijn.


Week 15

We hebben opnieuw een gesprek gehad met Petra en Wim aan het begin van de week. Bart van Teeffelen was er dit keer voor het eerst in lange tijd weer eens bij. Hier hebben we weer een aantal dingen uit opgenomen. Een van die dingen is dat de automated newsroom beter op een kluster schermen kan komen die in de hal van het gebouw komen te hangen. Dit is iets waar ik deze week mee bezig ben geweest. 

Week 16

Het begin van deze week hadden we zoals gewoonlijk een gesprekje met Petra en Wim. Hieruit hebben we te horen gekregen waar de kopgroep voornamelijk mee bezig is geweest binnen VR en gebasseerd daarop heb ik een aantal veranderingen gemaakt. 


Week 17

De stage begint tegen het einde aan te lopen en dus zijn we begonnen met het afronden van de game. Remco heeft al zijn projecten in andere scenes gemaakt om problemen te voorkomen. Deze projecten hebben we samen naar de grote scene verplaatst. 


Daan van Eijl | MindLabs 
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin