Week 10

Defuse the bomb & "terugkomdag"

Het eerste wat ik deze week heb gedaan is het afmaken van het "Defuse the Bomb" spel. Dit houdt in dat je nu een volgorde hebt waarin je de draden moet doorknippen. Als je de verkeerde draad doorknipt, ontploft de bom. Ook wanneer de timer op 0 springt, explodeert de bom. 

Wanneer je een draad doorknipt, detecteerd het spel dit in het bovenste stukje code. Vervolgens neemt hij de naam van de draad mee om te kijken of het de juiste draad is totdat je alle benodigde draden hebt doorgeknipt. De volgorde is in de wires[] array opgeslagen. Omdat het bovenste stuk code in het "Wire" script staat en het onderste stuk code in het "Bomb" script staat, heb ik gebruik gemaakt van een getInt() en setInt(). Als ik een gewone int zou gebruiken onthoudt hij het niet wanneer ik int++ doe, dus vandaar deze manier.

Hierboven is nog het stukje code van de timer. De timer begint te lopen wanneer de speler begint met defusen. wanneer de timer 0 bereikt, ontploft de bom uiteraard.

Tot slot heb ik nog een presentatie gemaakt voor de terugkomdag en deze voorbereid met Remco. 

Daan van Eijl | MindLabs 
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin