Week 12
Occlussion Culling, Code verbeteren & Automated Newsroom afmaken
De focus van deze week ligt op het verbeteren van dingen die ik al heb gemaakt + het afmaken van de automated newsroom. Aangezien performance belangrijk is met zo'n ontzettend groot gebouw, heb ik dingen aangepast zodat het allemaal beter te hendelen is voor de gemiddelde laptop.

Ik ben begonnen met een van de belangrijkste dingen die de performance significant verbeterd. Dit is Occlusion Culling. Zoals in het plaatje hierboven te zien, wordt alleen alles wat in beeld is van de camera, ingeladen. Op deze manier kunnen er hele grote stukken per keer onzichtbaar gemaakt worden, wat resulteert in een veel betere performance
Vervolgens heb ik een hoop code verbeterd. Er was nog best veel winst te halen qua performance en netheid, omdat mijn prioriteit eerst was om zoveel mogelijk projecten te implementeren.
Tot slot heb ik de automated newsroom opdracht afgemaakt. Hetgeen wat nog moest gebeuren was: toepassende artikelen plaatsen op de newsroom wall wanneer je een challenge voltooid hebt en de speler de optie geven om die artikelen dan van dichterbij te bekijken wanneer je bij de newsroom wall bent. dit heb ik allebei toegepast + bugs die nog voorkwamen eruit gehaald waardoor het helemaal goed werkt.

Hierboven is te zien hoe ik bepaal welk artikel er moet komen te hangen na het voltooien van een challenge. Ik heb het zo gemaakt dat ik de naam van een challenge, heb gelinkt met de naam van een artikel.


Hierboven staan de methods die ervoor zorgen dat je een artikel van dichterbij kunt bekijken wanneer je bij de newsroom wall bent. Wanneer je op een artikel klikt, beweegt hij naar de camera toe, of terug naar zijn plek gebasseerd op of hij al dichtbij is of niet. In het update statement staat een stuk code waardoor hij met een bepaalde snelheid dichterbij komt in beeld nadat je er op hebt geklikt. Wanneer hij al dichtbij is en je klikt erop, schiet hij in 1 keer terug naar zijn originele plek.