Week 14

3d worldspace canvas, Customizable tekst

Het begin van deze week had ik een gesprek ingepland met Petra en Wim van der Maas (andere medewerker MindLabs). Wij hebben Wim het begin van de stage gesproken, maar hij heeft daarna niks meer gezien van de game, dus wilde hij een keer erbij zijn. Het was een positief gesprek en Wim had nog erg nuttige informatie wat betreft de indeling van tafels, planten, etc. en de kleuren die gebruikt worden.

Vervolgens ben ik verder gegaan met dingen aanpassen in de scene. Eerst heb ik alles aangepast zodat er gebruik wordt gemaakt van een 3d worldspace canvas wanneer je een interactie kunt starten met een object. Remco heeft hier een script voor gemaakt en ik heb het vervolgens geïmplementeerd in de scene

Zoals hierboven te zien verschijnt de letter die je in moet toetsen als 3d object in de scene. Deze letter draait met de speler mee zodat hij altijd goed zichtbaar is als je om het object heen draait. 

Toen dit overal aangepast was, ben ik verder gegaan met customizable tekst maken. Wanneer je een opdracht voltooid, krijg je een krantenartikel te zien van je prestatie. Ik heb het nu zo aangepast dat bepaalde statistieken verwerkt kunnen worden in het artikel. Denk aan de naam van de speler of hoelang de speler erover heeft gedaan om de bom te ontmantelen. Zoals hieronder te zien is.

Toen ik hiermee klaar was, had ik wat moeite om te beslissen wat ik het beste kon doen. Aankleden van het gebouw is geen prioriteit, maar er moesten zeker wel tafels komen waar mensen aan zitten. Ik heb vervolgens aan de hand van layout schetsen en afmetingen, een tafel design gemaakt in Blender. Hieronder eerst het geschetste design en vervolgens hoe ik het heb gemaakt.

Hierbij heb ik ook gelijk stoelen gemaakt. (zelf gemaakt in Blender op de wieltjes na die heb ik gestolen van het wereldwijde web).

Daan van Eijl | MindLabs 
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin