Week 16

Kopgroep ROC verbetert, Code opschonen & Sound

Het begin van deze week hadden we zoals gewoonlijk een gesprekje met Petra en Wim. Hieruit hebben we te horen gekregen waar de kopgroep voornamelijk mee bezig is geweest binnen VR en gebasseerd daarop heb ik een aantal veranderingen gemaakt.

Aan de linkerkant is te zien hoe het was en aan de rechterkant hoe het nu is. Mensen zijn met elkaar aan het communiceren en niet iedereen heeft zijn vr bril op. Ook is de persoon op de grond niet meer bezig met het aaien van een dier, maar met het vastschroeven van een virtueel robotje (niet goed te zien op het plaatje).

Hierna ben ik gaan werken aan de code die ik heb gemaakt. Hier stonden nog een aantal onregelmatigheden in en om het zo duidelijk mogelijk te maken voor een volgende groep, heb ik alles constant gemaakt. (denk aan plaatsing van haakjes en !boolean i.p.v. boolean == false wat nog op sommige plaatsen stond).

Vervolgens ben ik verder gegaan met soundeffects. Remco heeft in de tussentijd een generic script gemaakt die het gemakkelijker maakt om sound effects toe te voegen en bijvoorbeeld te laten roteren. Ik heb eerst een hoop soundeffects verzameld voor onder andere bij het defusen van de bom en deze vervolgens geïmplementeerd.

Hierboven zijn ten eerste de "gibberish" geluiden te horen die de kopgroep maakt wanneer je er langs loopt. De playlist daarna zijn de instructies die je als speler krijgt wanneer je een bom aan het ontmantelen bent

Daan van Eijl | MindLabs 
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin