Week 17
Scenes mergen, aanpassingen challenges, bug fixes
De stage begint tegen het einde aan te lopen en dus zijn we begonnen met het afronden van de game. Remco heeft al zijn projecten in andere scenes gemaakt om problemen te voorkomen. Deze projecten hebben we samen naar de grote scene verplaatst. Dit ging allemaal vrij soepel op 1 lighting glitch na waardoor je het beeld van de laptop van de L2tor opdracht niet goed kon zien. Dat zag er als volgt uit.

Zoals je kunt zien overheerst het licht om de een of andere reden. Dit is opgelost door de intensiteit van de zon (+ extra directional light) te verlagen en de sky and fog volume te vervangen door een andere ambiance.

Ondanks dat het nog steeds wat overbelicht is als je interact met de laptop, is het zoals te zien nu wel een stuk duidelijker. Deze verlaging in intensiteit zorgde er echt wel voor dat bepaalde plekken in het gebouw onderbelicht raakten. Dit is iets waar de volgende groep zich mee bezig kan houden, maar ik heb voorlopig al wel op de belangrijkste plekken lichtbronnen geplaatst.
Toen dit opgelost was, heb ik de manier waarop challenges werken, aangepast. Je kon iets een challenge maken, door een class te laten inheriten van de Challenge class. Vervolgens riep je de ChallengeCompleted() method op en de challenge stond als voltooid. Dit bracht problemen met zich mee vanwege het feit dat een van de classes waar een challenge in stond, al inheritance had van een andere class waardoor dit vrij onhandig was. Om deze reden is dit veranderd door gebruik te maken van UnityEvents. Dit event is Challenge.ChallengeCompleted() en start je met de Invoke() method.
Tot slot heb ik nog wat bugs opgelost. Dit is onder andere een glitch na het behalen van een challenge waarbij hij de camera naar de Automated Newsroom wilde sturen, maar ook naar een NPC die nog iets te zeggen heeft en animaties maken voor 2 characters die nog geen animaties hadden.