Week 6
Hologrammen, SFX & Animations
Het begin van deze week ben ik bezig geweest met het maken van hologrammen met behulp van Shadergraph. Hologrammen zijn onderdeel van het project "Vibe" waar professor Max Louwerse de leiding van heeft gehad. Vandaar dat ik het al heb gemaakt zodat ik het aan hem kan laten zien bij ons gesprek in week 8.


Zoals hierboven te zien is, was hij in eerste instantie te transparant waardoor je het hologram amper kon zien. Ik zette er een extra mulitply node bij zodat de texture iets feller is. Nu is het een stuk beter maar glitcht hij wel een beetje, maar dat is misschien niet eens zo erg aangezien hologrammen altijd wel een beetje glitchy zijn. Het kan ook aan dit specifieke model liggen aangezien hij het op andere objecten wel goed doet en het is maar een tijdelijk model. (Zie robot hieronder voor een beter voorbeeld).
Hieronder is te zien hoe dit er in shadergraph uitziet.

Vervolgens ben ik verder gegaan met een stukje sound. Ik heb een Soundmanager in de scene geplaatst waar alle sfx onder staan (zie rechterplaatje). Dit is nu voorlopig gedaan voor een walk sound, jump sound en landing sound. Ook heb ik het zo gemaakt dat de geluiden elke keer een net iets andere pitch hebben zodat het niet elke keer precies hetzelfde klinkt. Hieronder is het voorbeeld te zien voor het geluid bij springen.


Tot slot ben ik bezig geweest met animaties. Animeren is een van de weinige dingen waar ik niet mee bezig ben geweest de afgelopen semesters. Daarom leek het me leuk/handig om hier even mee bezig geweest zodat ik hier ook mee vanaf weet. Dit verliep eigenlijk heel vlot en ik kreeg het al snel voor elkaar om een robot te laten switchen van een "idle" animatie naar een "talking" animatie en weer terug.



Hierboven is te zien hoe het eruit ziet en hoe ik het heb ingedeeld in de Animator window. In de code roep ik het volgende aan:
gameObject.GetComponent<Animator>().SetTrigger("{triggername}");
Op die manier kan ik de animatie switchen tussen het idle staan en het praten wanneer ik een conversatie start en weer klaar ben.